NL embassy

Ambasada Ciekawych Informacji

Jak złożyć wniosek o 500+ przez bankowość elektroniczną?
Biznes

Jak złożyć wniosek o 500+ przez bankowość elektroniczną?

Bankowość elektroniczna to już nie tylko wygodne przelewy internetowe i dostęp do rachunku bankowego przez całą dobę, ale również wiele usług dodatkowych, które większości osób nie kojarzą się z bankiem. Korzystając z bankowości elektronicznej, możemy załatwić szereg spraw urzędowych- założyć profil zaufany, składać wnioski administracyjne oraz wnioski o świadczenia, takie jak to przyznawane w programie Rodzina 500+. Sprawdź, jakie warunki trzeba spełnić, aby móc skorzystać z tego rozwiązania oraz jak złożyć wniosek o 500+ przez bankowość elektroniczną?

Kto może złożyć wniosek o 500+ przez bankowość elektroniczną?

O takie świadczenie może wnioskować każdy rodzic, który spełnia wymogi stawiane przez ustawodawcę. Świadczenie przysługuje na dzieci poniżej 18 roku życia, które zamieszkują z rodzicami i pozostają na ich utrzymaniu. Jeżeli masz dwójkę lub więcej dzieci, to pieniądze otrzymasz na drugie i kolejne dziecko, bez względu na wysokość dochodów w rodzinie. Świadczenie na wszystkie dzieci przysługuje rodzinom, w których dochód na osobę nie przekracza 800 złotych w przypadku dzieci zdrowych, oraz 1200 złotych, gdy dziecko posiada orzeczenie o niepełnosprawności. Na taką pomoc od państwa mogą również liczyć rodzice, którzy mają tylko jedno dziecko i spełniają takie same kryteria dochodowe. Oczywiście, aby móc złożyć wniosek o takie świadczenie za pośrednictwem bankowości elektronicznej, konieczne jest posiadanie konta oraz dostęp do Internetu.

Jak złożyć wniosek w programie Rodzina 500+?

Wszystkich formalności dopełnisz, nie wychodząc z domu w zaledwie 15-20 minut, bo mniej więcej tyle trwa wypełnienie wniosku. Zanim przystąpisz do jego składania, przygotuj sobie takie dokumenty jak dowód osobisty, adres e-mail oraz dane dzieci i innych członków rodziny, którzy z Tobą mieszkają i są na Twoim utrzymaniu. Potrzebne będą imiona, nazwiska i numery PESEL. Dokładnie przeczytaj wniosek, wypełnij wymagane pola i sprawdź, czy nigdzie się nie pomyliłeś. Następnie dołącz potrzebne załączniki w formacie PDF, JPG lub PNG (przykładowo orzeczenie o niepełnosprawności dziecka).

Bank przekaże Twój wniosek do rządowego systemu emp@tia, a Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) przyjdzie na adres e-mail, który podałeś we wniosku.Teraz wystarczy już tylko poczekać, aż uprawnione do tego instytucje państwowe (na przykład urząd gminy), rozpatrzą Twój wniosek i poinformują Cię o decyzji. Możliwość wnioskowania online o 500+ to bardzo wygodne i praktyczne rozwiązanie. Warto z niego skorzystać. Unikniemy chodzenia po urzędach i stania w kolejkach. Pieniądze będziesz otrzymywać co miesiąc na konto wskazane we wniosku.