NL embassy

Ambasada Ciekawych Informacji

marketing online
Lifestyle

Marketing online w praktyce. Krótki przewodnik

Rozpoczęcie działań w Internecie wymaga zaplanowania marketingu. Sama obecność w sieci nie zapewnia sukcesu. Każdy podmiot musi zmagać się z ogromną konkurencją. Czym różni się tradycyjny marketing od internetowego? Marketing w Internecie wykorzystuje narzędzia, które niedostępne są w tradycyjnych kanałach. Celem marketingu online jest budowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz zwiększenie jej sprzedaży. Jakie narzędzia są do dyspozycji? W tym artykule opisujemy najpopularniejsze.

Pozycjonuj swoją witrynę internetową

Czym jest pozycjonowanie? Jest to proces, którego zadaniem jest zwiększenie widoczności witryny w popularnych wyszukiwarkach. Przekłada się to na większą liczbę odsłon danej strony. Działania związane z pozycjonowaniem mogą odbywać się w obrębie promowanej witryny i w jej otoczeniu. Pozycjonowana strona może wymagać optymalizacji. Optymalizacja ma za zadanie ułatwić robotom wyszukiwarek zapoznanie się z treścią witryny i odpowiednie jej sklasyfikowanie w rankingu. Działania w otoczeniu witryny skupiają się na tak zwanym link buildingu. Link building to proces pozyskiwania odnośników do witryny. Przekłada się na docenienie strony w wyszukiwarkach.

Buduj społeczność w mediach społecznościowych

Marketing online ma na celu budowanie społeczności wokół marki. Kilka portali społecznościowych udostępnia funkcję z zakresu e-commerce. Można tutaj zaliczyć przede wszystkim Facebook i Instagram. Jednak cele sprzedażowe są zazwyczaj dodatkiem na firmowych profilach. Profil taki powinien być prowadzony w atrakcyjny sposób. Firma ma do dyspozycji jeden z kilkunastu popularnych portali. Wybór portalu powinien być dopasowany do specyfiki firmy i jej grupy docelowej. Ważny jest plan udostępniania treści na profilu firmy i konsekwencja w jego realizacji.

Wypróbuj programy afiliacyjne

Czym są programy afiliacyjne? Jest to rodzaj umowy, w którym firma płaci wynagrodzenie wszystkim osobom, które skutecznie ją polecą. Jak to działa? Podstawowym narzędziem jest link afiliacyjny. Jest to odnośnik, który przekierowuje na stronę promowanej firmy. Przekierowanie to zawiera informację na temat osoby, która daną firmę poleciła. Osoba polecająca może otrzymać prowizję. Dzieje się to w przypadku, kiedy na stronie zostanie wykonana promowana przez sprzedawcę transakcja.

Podsumowanie

Zakres działań, które może zastosować firma jest bardzo szeroki. Pierwszym krokiem w marketingu online powinno być dostosowanie celów marketingowych do dostępnego budżetu i narzędzi. Należy też monitorować podejmowane działania i wyciągać odpowiednie wnioski.

Przeczytaj więcej na zespol-inkubatorow.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.