NL embassy

Ambasada Ciekawych Informacji

email marketing
Biznes

Jak skutecznie stosować email marketing?

Marketing internetowy to jedno z najskuteczniejszych narzędzi, dzięki którym wypromujesz swoją firmę i dotrzesz z ofertą do jeszcze szerszego grona potencjalnych klientów. Wśród różnych możliwości, jakie masz do dyspozycji, na najwyższy stopień podium wysuwa się email marketing.

Co to jest mailing?

Jeśli chcesz w prosty sposób docierać do klientów przy pomocy poczty elektronicznej, to emailing jest właśnie dla Ciebie! Email marketing to m.in.:

  • newslettery;
  • e-maile sprzedażowe;
  • e-maile transakcyjne;
  • wiadomości o charakterze informacyjnym.

Tworząc e-maile, pamiętaj, aby odpowiadały na potrzeby odbiorców. Nie twórz masówek, lecz postaw na spersonalizowany content. Dzięki temu zwiększysz szansę nie tylko na konwersję, lecz w ogóle na to, że użytkownik zdecyduje się na otwarcie wiadomości.

Kiedy emailing będzie skuteczny?

Aby stworzona kampania marketingowa była skuteczna, musisz położyć nacisk na kilka niezwykle istotnych elementów. Po pierwsze, twórz takie tytuły wiadomości, które zachęcą użytkownika do kliknięcia.

Po drugie, nie przesadzaj z długością wiadomości. Im krócej, tym lepiej, pamiętaj jednak, aby wyczerpać temat. Najważniejsze informacje umieszczaj jak najwyżej, stosuj nagłówki porządkujące treść i nie zapominaj także o szacie graficznej.

W wiadomościach wysyłanych do klientów nie może zabraknąć także wezwania do działania. W każdym e-mailu zamieść przynajmniej jedno call to action. Najlepiej, niech będą to wyrażenia, które nie kojarzą się z podjęciem żadnego wysiłku, w przeciwnym razie możesz zniechęcić czytelnika do interakcji.

O czym pamiętać planując marketing internetowy?

Planując działania z zakresu e-mail marketingu, potrzebna będzie Ci baza subskrybentów, lista pomysłów na tematyczny zarys wysyłanych wiadomości, a także stworzony wcześniej harmonogram wysyłki.

Miej na uwadze, aby kontaktować się z odbiorcami regularnie. Nie wysyłaj wiadomości o różnych porach. Jeśli potencjalny klient będzie dostawał od Ciebie e-maile raz w południe, a raz w środku nocy, to w pewnym momencie zacznie być zdezorientowany i nie będzie wiedział, czego może się spodziewać.

Zbadaj także preferencje grupy docelowej, do której kierujesz swój przekaz. Zastanów się, jakiego języka używać, aby dotrzeć do ich serc, umysłów, a w konsekwencji też – portfela. Staraj się ujednolicić przekaz, stosuj te same zwroty.

E-mail marketing to narzędzie, które koniecznie warto wziąć pod uwagę przy planowaniu strategii marketingowej. Charakteryzuje go m.in. duży zasięg, a także stosunkowo niskie koszty. Osiągniesz wysoką efektywność działań przy minimalnym zaangażowaniu.