NL embassy

Ambasada Ciekawych Informacji

Zacznij zdrową dietę już dziś!
Zdrowie i Uroda

Zacznij zdrową dietę już dziś!

Zachowanie zdrowej diety powinny leżeć w interesie każdego z nas. Pozwoli ona zachować nasz organizm nie tylko w zdrowiu i dobrej kondycji – odpowiednio zbilansowana dieta pomoże także usprawnić pracę mózgu, a nawet poprawić samopoczucie! Poniżej kilka uniwersalnych zasad, które warto wcielić w życie.

1. Zdrowa dieta powinna obfitować w warzywa i owoce

2. Zatroszcz się o zdrową dietę, dzięki której poczujesz się lepiej

3. Produkty mleczne, ryby – nie zapominaj o nich!

Zdrowa dieta powinna obfitować w warzywa i owoce

Zgodnie z piramidą zdrowego żywienia w naszej codziennej diecie powinniśmy przyjmować owoce i warzywa. Zawierają dużo błonnika, który stymuluje pracę jelit i poprawia trawienie. Poza tym – w warzywach i owocach znajdziemy wiele cennych witamin, które mają dobroczynny wpływ na nasz organizm, dlatego o wiele lepiej będzie sięgnąć po taką zbilansowaną dietę, która pozwoli nam dostarczać jak najwięcej niezbędnych składników razem z dietą zamiast w postaci suplementów.

Zatroszcz się o zdrową dietę, dzięki której poczujesz się lepiej

Bez względu na to, ile masz lat i czy borykasz się z jakimiś konkretnymi dolegliwościami zdrowotnymi czy też nie – warto zadbać o to, aby ułożyć zdrową dietę. W ostatnich latach niemałą popularnością cieszy się dieta hashimoto oraz dieta ketogeniczna.

Bez względu na to, na jaką dietę się zdecydujesz – na początku swojej drogi warto znaleźć zaufanego dostawcę, który będzie dostarczał Ci produkty, które warto włączyć w skład zdrowej diety. Może to być np. sok z buraka, zdrowe sałatki, ogórki konserwowe oraz surówki do potraw obiadowych, dania bogate w zdrowe tłuszcze czy zupy. Muszą się one znaleźć w zdrowej diecie – będą też w stanie pomóc właściwie każdemu odżywiać swój organizm. Zbilansowana dieta powinna także obfitować w produkty pełnoziarniste. 

Produkty mleczne, ryby – nie zapominaj o nich!

Uniwersalne zasady żywieniowe podają również, aby do swojej diety włączać nabiał oraz ryby. Tak podaje instytut żywności. Na bazie tych produktów bazuje też niejeden catering dietetyczny, chyba że ktoś wyraźnie zaznaczy, że nie chce lub nie może przyjmować takich posiłków z takimi składnikami. Jeżeli jednak nic nie stoi ku temu na przeszkodzie – warto włączać do diety jak najwięcej zdrowych ryb oraz nabiału. Zdrowe jedzenie powinno także obfitować w rośliny strączkowe i generalnie – warzywa. Jeżeli jednak nie przepadasz za ich smakiem możesz zastosować prosty zabieg w postaci sięgania po sok z buraków. Wybierz odpowiedni dla siebie wariant i zacznij już dziś rozpisanie swojego planu dietetycznego!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.