NL embassy

Ambasada Ciekawych Informacji

zdrowe drugie śniadanie
Lifestyle

Pomysły na białkowe drugie śniadania

Śniadanie jest absolutnie najważniejszym i niezastąpionym posiłkiem w każdej zdrowej diecie. Trzeba je jeść. Ale równie ważne okazuje się zdrowe drugie śniadanie, które też należy właściwie komponować i przygotowywać je ze składników, które będą w stanie zasilić organizm i naładować go energią. Dobry i wartościowy posiłek nie powinien jednocześnie obciążać nadmiernie żołądka czy prowadzić do jakichkolwiek dolegliwości trawiennych. Jeżeli więc drugie śniadanie ma być lekkie, warto uwzględnić w nim większą ilość protein. A jak przygotować właśnie taki wysokobiałkowy i zdrowy posiłek?

Aby dodać do posiłku sporą ilość wartościowego białka, wystarczy zaserwować w nim jajka. Mogą to być jajka na miękko, na twardo, ugotowane na parze bądź podane w formie omleta czy jajecznicy – sposób obróbki jest zupełnie dowolny. Już jedno jajko dostarcza organizmowi aż sześciu gramów protein. Zjadając trzy takie jajka, uzyskuje się w drugim śniadaniu prawie dwadzieścia gramów jakościowych protein. To spora ilość. Na pewno warto ją sobie zapewnić.

Często też białkowe zdrowe drugie śniadanie będzie uwzględniać nabiał, czyli wszelkiego rodzaju produkty mleczne. Wśród nich wyróżniamy zarówno samo zwykłe mleko, jak i jogurty, twarogi, kefiry bądź różnego rodzaju serki. Nabiał jest fantastycznym źródłem protein, ale niestety – nie dla każdego. Spora część osób dorosłych nie trawi bowiem dobrze laktozy, a jako że jest ona podstawowym elementem składowym produktów mlecznych, niektórzy będą musieli ich unikać.

centrumprestige.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *